محل تبلیغات شما

الدین والتدین (دینو دینداری  )

أقم وجهک للدین حنیفا . حق گرایانه، به دین روی بیاور.

 التدین فطریفی الإنسان والتاریخ یقول لَنا

دینداریدر انسان به صورت فطری وجود دارد،و تاریخ به ما می گوید 

لا شعبمن شعوب الأرض إلا وکان له دین وطریقه للعباده :

 هیچملتی  از ملت های زمین وجود ندارد مگر اینکهدین و شیوه عبادتی داشته باشند

فالآثارالقدیمه التی اکتشفها الإنسان، والحضارات التی عرفها من خلال الکتابات والنقوشوالرسوم والتماثیل، تؤکد اهتمام الإنسان بالدین وتدل علی أنه فطری فی وجوده؛

آثارباستانی که انسان کشف کرده است و تمدن هایی که از خلال نوشته ها، حکاکی ها، نقاشیها و مجسمه ها شناخته است، بر اهمیت دین نزد انسان‌ها تأکید دارد و نشان می دهد کهاین مسأله در وجود انسان فطری است

 ولکن عباداتهوشعائره کانت خرافیه؛ مثل تعدد الآلهه وتقدیم القرابین لها لکسب رضاها وتجنب شرها.اماعبادت ها و رسوم آنها خرافاتی بود؛ مانند تعددخدایا و قربانی کردن برای آنها بهمنظور کسب رضایت آنها و دور ماندن از شر آنها.

 وازدادت هذهالخرافات فی أدیان الناس علی مر العصور.ولکن الله تبارک وتعالی لم یترک الناس علی هذهالحاله؛ فقد قال فی کتابه الکریماینخرافات در طول دوران ها در دین های مردم بیشتر شد  اما خداوند بزرگ مردم را به این حالت رها نکرده است و در قرآن کریم گفتهاست

أیحسبالإنسان أن یترک سدی  :  آیا انسان گمان می کند که بیهوده رها می شود 

لذلکأرسل إلیهم الأنبیاء لیبینوا الصراط المستقیم والدین الحق

بههمین خاطر پیامبران را به سوی  آنهافرستاد که راه راست و دین حقیقی را برای آنان روشن  کنند

وقدحدثنا القرآن الکریم عن سیره الأنبیاء وصراعهم مع اقوامهم الکافرین

باقوم کافر خود به آنها سخن گفته استقرآن کریم در مورد سیره پیامبران و درگیری آنها 

ولنذکرمثلا ابراهیم الخلیل الذی حاول أن ینقذ قومه من عباده الأصنام .

 وباید مثلا داستان ابراهیم خلیل که تلاش کرد قوم خود رااز بت پرستی نجات دهد ذکر کنیم 

ففی أحدالأعیاد لما خرج قومه من مدینتهم بقی إبراهیم وحیدا، فحمل فأسا وکسر جمیع الأصنامفی المعبد إلا الصنم الکبیر ثم علق الفأس علی کتفه وترک المعبد

دریکی از عیدها زمانی که قوم ابراهیم از شهر خارج شدند ابراهیم تنها ماند و یک تبربرداشت و تمام بت های معبد را جز بت بزرگ شکست، سپس تبر را روی شانه ی بت بزرگانداخت و معبد را ترک کرد 

ولما رجعالناس، شاهدوا أصنامهم مکسره، وظنوا أن ابراهیم هو الفاعل، فأحضروه للمحاکمهوسألوه

زمانیکه مردم برگشتند دیدند که بت هایشان شکسته است و گمان کردند که ابراهیم این کار راکرده است، پس او را برای محاکمه آوردند و از او پرسیدند

أأنتفعلت هذا بآلهتنا یا إبراهیم           ای ابراهیم آیا تو این کار را با خدایان ما کردی ؟

فأجابهم:لم تسألوننی ؟ اسألوا الصنم الکبیر

اوجواب داد: چرا از من می پرسید ؟ از بت بزرگ بپرسید 

بدأالقوم یتهامسون: إن الصنم لایتکلم: إنما یقصد إبراهیم الاستهزاء بأصنامنا

 قومشروع به پچ پچ کردند: بت که صحبت نمی کند، ابراهیم می خواهد بت‌های ما را مسخره کند.

وهناقالوا حرقوه وانصروا آلهتکم   آنجا گفتند او را بسوزانید و خدایانخود را یاری کنید

فقذفوهفی النار فأنقذه الله منها پس او را در آتش انداختند وخداوند او را از آتش نجات داد

متن وترجمه عربی 12 تجربی ریاضی درس اول

متن وترجمه عربی 12 تجربی ریاضی درس دوم

متن وترجمه عربی 12 تجربی ریاضی درس سوم

ابراهیم ,دین ,بت ,فی ,ها ,فطری ,او را ,است و ,بت بزرگ ,زمانی که ,فطری فی

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خرید دزدگیر جادویی پشت درب و پنجره پادری سنسور دار 2020 عینک آفتابی مردانه | فروشگاه یک مرد Donald's blog masipibet جنّـــــــــات تدریس خصوصی ریاضی و علوم تجربی و شیمی و فیزیک و زیست متوسطه و دبیرستان 09102878521 Eldora perlersmalpstam كُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ .. = بهره وری انجام پروژهای برنامه نویسی اندروید